Hoe kan ik me aanmelden?

Om je aan te melden voor behandeling die vergoed wordt vanuit de zorgverzekering heb je een verwijsbrief nodig. Je huisarts kan deze digitaal sturen via “zorgdomein”. Wanneer deze bij mij binnen is gekomen, stuur ik je via (beveiligde) email een bevestiging dat ik deze heb ontvangen. Let erop dat deze mogelijk in je spam box terecht komt. Ik probeer hierbij ook een schatting van de wachttijd voor intake te geven. Wanneer er vervolgens ruimte is voor een intake neem ik contact met je op om dit in te plannen. 

Het kan ook zijn dat je huisarts je een verwijsbrief op papier meegeeft. Dan kun je telefonisch contact met mij opnemen om samen vast te kijken of je bij mij op de juiste plek bent, en zodat ik je op de wachtlijst kan zetten. De verwijsbrief moet je dan meenemen naar het eerste gesprek. Stuur deze niet zomaar over de email, dat is namelijk onvoldoende beveiligd. 

Het kan zijn dat ik een telefonische screening doe om een inschatting te maken of je bij mij op de plek bent voor een intake. Dit doe ik alleen als ik twijfels heb naar aanleiding van de informatie die door de verwijzer gegeven is, of juist als er nog helemaal geen informatie is. 

Voorafgaand aan het intakegesprek stuur ik je mijn praktijkfolder. Hierin staat belangrijke informatie over de voorwaarden voor behandeling en je rechten en plichten. Ik ga ervan uit dat je deze gelezen hebt voordat we elkaar spreken. Ik vraag je in het eerste gesprek ook te ondertekenen dat je dit gelezen hebt. 

Scroll naar boven