Werkwijze

Stap 1: neem contact met mij op via e-mail (info@mariannekeur.nl) of telefoon (+31636555271). We hebben daarna telefonisch contact. Jij kunt dan al kijken of je je prettig voelt bij mij en ik kan al kort inschatten of ik iets voor je kan betekenen. De huisarts stuurt digitaal een verwijsbrief naar mij via Zorgdomein, of jij stuurt hem zelf naar mij op via e-mail.

Stap 2: er volgt een intakegesprek. Hier zijn kosten aan verbonden. In dit gesprek bespreken we je klachten en je hulpvraag. Ook vraag ik naar algemene dingen zoals je gezondheid, je werk, studie, hoe je vindt dat het tussen jou en je familie en vrienden gaat  enzovoort. We bespreken ook alle voorwaarden die belangrijk zijn voor het aangaan van de zorg. Aan het eind van het intakegesprek probeer ik samen met je een plan van aanpak te maken. Het kan zijn dat er toch andere zorg nodig is. Dan denk ik zo goed mogelijk met je mee waar de huisarts je het beste naartoe kan doorverwijzen. 

Stap 3: we beginnen de behandeling. We stellen samen doelen op.  

Stap 4: we evalueren de vooruitgang gedurende de behandeling. Als je tevreden bent, de doelen voldoende behaald zijn, het aantal afgesproken sessies gedaan is, of er andere zorg nodig is, ronden we de behandeling af. Dan stuur ik samen met jou een bericht naar je huisarts om hem of haar op de hoogte te stellen.

Behandelvormen

CGT

Met cognitieve gedragstherapie kijken we naar het verband tussen hoe je denkt en wat je doet, en hoe dit invloed heeft op hoe je je voelt. We onderzoeken vervolgens andere manieren van denken en doen. Hier ga je in het dagelijks leven mee aan de slag. Op de website van de VGCT vind je meer informatie.

EMDR

Je hebt ingrijpende gebeurtenissen in je leven meegemaakt waar je nog veel last van hebt. Ook kan EMDR gebruikt worden als je door gebeurtenissen erg angstig bent geworden, of negatief over jezelf denkt. Op de website van de VEN vind je meer informatie.

ACT

Bij acceptance and commitment therapy gaan we ervan uit dat pijn bij het leven hoort. Geluk houdt niet in dat je geen pijn ervaart, maar dat je een rijk en (voor jou) zinvol leven creëert, en tegelijkertijd de onvermijdelijke pijn van het leven accepteert. Je leert doeltreffender omgaan met je pijnlijke gedachten en gevoelens. Je raakt ze niet kwijt, maar ze hebben wel minder impact op je en minder impact op je gedrag.

Scroll naar top